راهنمای کامل خرید مبل
نوشته شده توسط : امیر

خرید مبل کم و بیش شبیه یافتن خانه است. جستجو می‌تواند طولانی و خسته‌کننده باشد، و از شما می‌خواهد که فهرست‌ها را پس از فهرست کردن مرور کنید تا زمانی که به یکی از آن‌ها برسید که تمام کادرهای مناسب را بررسی کند. و گاهی اوقات، اگر واقعاً خوش‌شانس باشید، در همان مورد اتفاق می‌افتید. در هر صورت، این یک سرمایه گذاری و آیتمی است که نه تنها زیبایی شناسی اتاق نشیمن شما را نشان می دهد، بلکه به عنوان یک نقطه کانونی است که همه عناصر فضا را به هم پیوند می دهد.

قبل از اینکه بخواهید مبل بخرید، فاکتورهای زیادی از زیبایی شناسی گرفته تا کاربردی را باید در نظر بگیرید. برای شروع، به آنچه برای شما مهم است فکر کنید. Linzie Merchant طراح دکوریست می گوید: «برای من، این راحتی است. من دوست دارم از میهمانان پذیرایی کنم، بیشتر اوقات در یک محیط معمولی، که ممکن است شبیه یک شب فیلم روی مبل با ذرت بو داده و شراب باشد یا فقط با لباس های راحت نشسته و با دوستان قدیمی زندگی را دنبال کنم. فرم از عملکرد پیروی می کند، بنابراین در نهایت، اگر یک قطعه مبلمان برای استفاده ای که برای آن در نظر گرفته شده است عمل نکند، شکست خورده است.

با هجوم خرده‌فروشان آنلاین و مارک‌های DTC، خرید مبل مبل غیرقابل مشاهده بیشتر و رایج‌تر شده است. بنابراین چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که آنها قطعه مناسب را تهیه می کنند؟ پس از همه، بررسی ها فقط می توانند چیزهای زیادی را نشان دهند. مسلح کردن خود به دانش اجزای تشکیل دهنده یک مبل با کیفیت به شما کمک می کند تا یک قطعه بادوام و ماندگار را از یک محصول کوتاه مدت متمایز کنید. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

قبل از خرید مبل چه نکاتی را باید در نظر گرفت
مبل ها اهداف مختلفی را انجام می دهند. آنها یک سکوی تصادف برای یکشنبه های تنبل و همراهی برای ماراتن های نتفلیکس هستند. آنها همچنین مرکز توجه اتاق و مکانی برای نمایش بالش های گرافیکی و پرتاب های بافتنی درشت هستند. قبل از خرید مبل، چند جزئیات کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند قطعه ای را پیدا کنید که نه تنها دوام زیادی داشته باشد، بلکه زمان بازی کافی نیز داشته باشد.

1. نوع مبل

اول از همه، تصمیم بگیرید که چه نوع مبل برای فضای خود می خواهید. رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

سنتی: این مدل استاندارد سه نفره است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود.
سکشنال: دقیقاً همانطور که به نظر می رسد، این مبل به بخش هایی تقسیم می شود که می توان آنها را متناسب با فضای شما مرتب کرد.
Sleeper: یک اسب کار واقعی، یک مبل تختخواب شو تبدیل شونده برای کسانی که فاقد اتاق مهمان یا اتاق خواب مناسب هستند ایده آل است.
صندلی عشق: صندلی عشقی که برای قرار دادن دو نفر طراحی شده است، برای ساکنان استودیو و کسانی که متراژ کم دارند مناسب است.

نکته حرفه ای: منطقه ای که مبل در آن زندگی می کند را اندازه گیری کنید تا جستجوی شما محدود شود.

2. سبک زندگی شما

آنا براکوی، یکی از بنیانگذاران و رئیس Chairish می گوید: پس از انتخاب نوع مبل، از خود بپرسید که مبل چگونه استفاده می شود. در نظر گرفتن:

چه کسی بیشتر وقت خود را صرف آن خواهد کرد؟
آیا یک مبل شیک و راحت برای مطالعه در روز و تماشای تلویزیون خانوادگی می خواهید؟
یا آیا خانواده شما به مبل سفت تری نیاز دارد که پشتیبانی بیشتری داشته باشد؟
Brockway می گوید: «این سؤالات به تصمیم گیری در مورد شکل، ارتفاع و سطح راحتی مبل کمک می کند.

3. بودجه شما

محدوده قیمتی را تنظیم کنید و در طیف گسترده ای از مارک ها و خرده فروشان تحقیق کنید تا قطعه مناسب را پیدا کنید (به بخش بهترین مکان ها برای خرید در زیر مراجعه کنید). مراقب کدهای تبلیغاتی و فروش های فلش باشید، و فراموش نکنید که هزینه های حمل و نقل و تحویل دستکش سفید (و سیاست های بازگشت!) را نیز در نظر بگیرید. وینتیج را نیز در نظر بگیرید. براکوی می گوید: «در بسیاری از موارد، مبلمان قدیمی 70 تا 80 درصد کمتر قیمت دارند و اغلب در واقع بهتر ساخته می شوند. "انتخاب یک مبل قدیمی نیز شخصیت، منحصر به فرد بودن و استایل را به یک اتاق می بخشد، و این بسیار قیمتی است."

انتخاب سبک مبل


انتخاب مبل تماماً در مورد ایجاد تعادل بین سبک زندگی و زیبایی شماست. صندلی‌ها باید به دنبال گزینه‌های عمیق باشند، در حالی که سنتی‌ها ممکن است به سراغ لوسون کلاسیک بروند. اگر چه جریان به ظاهر بی پایانی از امکانات وجود دارد، در اینجا برخی از سبک های پایه مبل وجود دارد که باید بدانید.

مبل کلاسیک

مدرن کلاسیک: این مبل اصلی شما از دهه 60 است. به خطوط تمیز، مستطیل شکل، پاهای مخروطی برهنه و پشت پرزدار فکر کنید.
لاوسون: یک مبل دوخت و ساده که قدمت آن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، دارای بازوهای نورد شده یا مربعی است که تقریباً تا نیمه پایین بالشتک‌های پشتی قرار دارند.
بازو رول انگلیسی: بازوهای جمع شده، پاهای برهنه و انحنای نرم از ویژگی های مبل رول انگلیسی هستند. به اندازه کافی همه کاره برای زندگی در میان انواع سبک های دکور، این یکی همه چیز در مورد راحتی عمیق است.
شزل: جایی بین صندلی لهجه و صندلی عاشقانه، شزلون قرار دارد. به اندازه کافی بلند است که روی آن دراز بکشید و دارای یک تکیه گاه کوتاه و یک بازوی تکی است.
ست صندلی: در حالی که می توان آن ها را با صندلی های عاشقانه اشتباه گرفت، صندلی های صندلی با پشتی صاف و بلند و حداقل چهار پایه متمایز می شوند. آنها به احتمال زیاد در اتاق خواب یا راهرو در مقایسه با اتاق نشیمن یافت می شوند.
تاکسیدو: بازوهای یک مبل تاکسیدو شکلی ساده و جعبه‌ای شکل، امتداد پشتی است که منجر به ساختاری یکنواخت رویه می‌شود. دارای یک صندلی بزرگ و بدون کوسن پشتی.
چسترفیلد: بازوهای گرد شده در ترکیب با لهجه‌های تافتی چیزی است که به چسترفیلد ظاهر متمایز آن را می‌دهد. شما معمولاً می توانید این را با روکش چرمی با جزئیات سر ناخن پیدا کنید.
پشت شتری: این مبل سنتی با عنوان مناسب دارای پشتی خمیده است که به شیب کوهان شتر شبیه است – گاهی اوقات دارای دو قسمت است. پشت شترها معمولاً پاهای برهنه، بازوهای گرد شده و بدون بالشتک دارند.

 

انتخاب پارچه مبل


پارچه ای که برای مبل خود انتخاب می کنید به اندازه شکل و استایل آن مهم است. Decorist's Merchant، که توصیه می کند کل مجموعه ای از گزینه های پارچه را بررسی کنید تا بهترین گزینه را برای سبک زندگی شما پیدا کنید، می گوید: "این یکی از جنبه های کلیدی است که دوام و طول عمر آن را تعیین می کند." در اینجا چند گزینه رایج وجود دارد:

عملکرد: وقتی صحبت از بچه‌ها، حیوانات خانگی و ریزش‌های مکرر به میان می‌آید، پارچه پرفورمنس بی‌معنی است. این مواد برای جلوگیری از لکه ها ساخته یا تصفیه می شوند و معمولاً در برابر آب و روغن مقاوم هستند.
ترکیب پشم: پشم بسیار بادوام و برای پنهان کردن لکه ها عالی است اما مراقبت از آن دشوار است. پشم و مخلوط های مصنوعی راحت تر تمیز می شوند و در برابر پرزها مقاومت می کنند.
کتانی: اثاثه یا لوازم داخلی کتانی تماماً جنبه زیبایی دارد، بنابراین طبیعتاً نگهداری بسیار بالایی دارد (بخوانید: به تمیز کردن حرفه ای نیاز دارد). نه تنها لکه ها را خیس می کند، بلکه مستعد چین و چروک است و به خوبی ساییده نمی شود.
چرم: بادوام و آسان برای تمیز کردن (فقط با یک پارچه مرطوب پاک کنید)، چرم یک انتخاب بی‌خطر برای کسانی است که خانواده و حیوانات خانگی دارند. اما به نوع چرم توجه داشته باشید: دانه کامل و دانه بالا بادوام ترین و با کیفیت ترین هستند در حالی که چرم آنیلین درمان نشده و مستعد خراش است.
مخمل: مترادف با لوکس بودن و ارائه شده در رنگ‌های جواهری غنی، مخمل را می‌توان از مواد مختلفی از جمله ابریشم که صاف، براق و ظریف است و از مواد مصنوعی مانند پلی استر یا ابریشم مصنوعی که بسیار بادوام و مقرون به صرفه‌تر هستند تهیه کرد. .
الیاف طبیعی: ابریشم و پنبه الیاف طبیعی رایجی هستند که برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شوند. ابریشم می تواند به سایش روزانه و همچنین نور خورشید حساس باشد، بنابراین برای یک قطعه روزمره ایده آل نیست. پنبه نسبتاً انعطاف‌پذیرتر و بادوام‌تر است، مخصوصاً زمانی که به صورت ترکیبی ظاهر شود.
مواد مصنوعی: اغلب برای قطعات مقرون به صرفه یا کارایی استفاده می شود، مواد مصنوعی برای تقلید از الیاف طبیعی مانند استات (ابریشم بدلی)، شنل (پنبه مانند)، چرم مصنوعی و میکروفیبر (یک پلی استر بسیار خوب) ساخته می شوند.
خریدار مراقب باشد: «به پارچه‌های رنگارنگ و با طرح‌های جسورانه توجه بیشتری داشته باشید، زیرا اینها اغلب پوشش‌های زرق و برق‌دار برای کیفیت مواد هستند.

 

اندازه گیری مبل و ورودی شما


فرمول جادویی: اطمینان حاصل کنید که عمق یا عرض مبل کوچکتر از عرض درگاه شما باشد - و اجازه دهید فضایی برای بسته بندی تکان بخورد.

«یادت می‌آید زمانی که مبل راس در «فرندز» دو نیم شد، وقتی گروه می‌خواست آن را دور راه پله بچرخاند؟» براکوی می گوید. "نه تنها محل پایان کاناپه را اندازه گیری کنید، بلکه فضاهایی را که برای رسیدن به آنجا طی می کند." این نکات را رعایت کنید، خوب خواهید بود:

مبل اندازه مناسب را مشخص کنید: مبل باید اتاق را پر کند، نه اینکه آن را غرق کند. به ارتفاع پشتی نسبت به ارتفاع سقف و تعداد بالشتک ها برای تعداد افرادی که می خواهید در آن قرار دهید توجه کنید.
یک بار اندازه گیری کنید: ابعاد مبل را در فهرست محصولات آنلاین یا ورقه پارگی فروشگاه بررسی کنید. نحوه تحویل مبل و بسته بندی اضافی را بپرسید. این اندازه‌ها را با ارتفاع و عرض داخل درگاه و سالن‌های خود مقایسه کنید.
نیکول هانت، مدیر توسعه محصول Article، می‌گوید: «مسیری را که مبل‌تان باید طی کند، در نظر بگیرید و همه چیز را از آسانسور گرفته تا راهرو و چارچوب درب اندازه‌گیری کنید».
اگر اتفاقاً اندازه‌گیری را اشتباه انجام دادید (هی، ما همه انسان هستیم!)، ادامه دهید و با دکتر کاناپه تماس بگیرید.

بررسی ساختار مبل


مبل های بد ساخته شده هدف خود را برآورده می کنند، اما به اندازه کافی طولانی زندگی می کنند و متوجه خواهید شد که چگونه روکش ها از نظر رنگ و بافت محو می شوند و کوسن ها شکل یا تراکم خود را از دست می دهند. داشتن درک اولیه از اجزای تشکیل دهنده یک مبل خوش ساخت به شما کمک می کند تا روی قطعه ای سرمایه گذاری کنید که می تواند در برابر سایش روزانه مقاومت کند. در اینجا مهمترین نقاط بازرسی وجود دارد که باید قبل از خرید بررسی کنید:

1. قاب
چوب طبیعی جامدترین و مستحکم ترین مواد قاب است، در حالی که MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) کمترین اطمینان را دارد و احتمال خراب شدن آن بیشتر است.

2. مفاصل
اجزایی که قاب را کنار هم نگه می دارند نیز قابل توجه هستند. مبل هایی که صرفاً با رولپلاک یا چسب متصل می شوند به اندازه یکی با ترکیب این دو و/یا اضافه کردن پیچ ها محکم نخواهد بود.

3. تعلیق
فنرها چیزی هستند که به مبل شما جهش و راحتی می دهند - یا کمبود آن. انواع اصلی عبارتند از:

8 طرفه با دست: مجموعه ای از سیم پیچ های فلزی که توسط یک لایه ریسمان (بسته شده روی) یا فلز اضافی پشتیبانی می شود. به گفته Decorist’s Merchant، این بهترین است، اما معمولا هزینه بیشتری دارد.
فنرهای سینوسی: اینها بیشتر رایج هستند و دارای فنرهای S شکل هستند که از عمق مبل بالا و پایین می روند.
تعلیق تار: این یک گزینه مقرون به صرفه تر است که می تواند یک سیستم پشتیبانی مانند بانوج ساخته شده از الیاف طبیعی داشته باشد. از طرف دیگر، تارهای پیرلی از لاستیک ساخته شده و یک جایگزین بادوام است.


4. کوسن و پر کردن


وقتی صحبت از کوسن مبل می شود، سفت را ترجیح می دهید؟ قابل غرق شدن هر دو؟ اینجاست که پر می شود. برخی از مبل ها ترکیبی از دو مبل دارند، یکی برای پشتی و دیگری برای کوسن. در اینجا برخی از انواع پر کردن رایج وجود دارد:

پر غاز یا اردک: مبل‌های پرکننده سطح بالاتر، مجلل و مجلل هستند. (مبل RH's Cloud یک نمونه بارز است.) کوسن های پایینی باید به طور مرتب چرخانده و کرک شوند تا فرم خود را حفظ کنند.
فیبر فیبر: این یک درج مصنوعی است که معمولاً با فوم یا کف ترکیب می شود تا به ترتیب محکم تر و مقرون به صرفه تر شود.
فوم: مبل‌های مبل یا تختخواب‌شو اغلب دارای تشک یا کوسن‌های فوم مموری با چگالی بالا هستند. فوم پر شده معمولاً سفت‌تر به نظر می‌رسد و یک ماده عالی برای احیای یک مبل قدیمی و آویزان است.
کلاف فنری: این بالشتک ها معمولاً با یک پر شده و داخل مبل تعبیه می شوند. آنها در مقایسه با یک کوسن معمولی به کرک کمتری نیاز دارند و با گذشت زمان شکل خود را بهتر حفظ می کنند.

 

5. اثاثه یا لوازم داخلی


هنگام نشستن روی پارچه، دوام و توانایی مقاومت در برابر سایش و پارگی روزانه ضروری است. مقاله هانت خاطرنشان می کند که تست مالش مارتیندیل نشانگر خوبی برای کیفیت پارچه است. در این آزمایش، از ماشینی برای شبیه‌سازی سایش طبیعی با مالش مکرر پارچه با نیروی زیاد استفاده می‌شود تا ببینیم در چه نقطه‌ای شروع به خراب شدن می‌کند. هر چه تعداد مالش بیشتر باشد، پارچه بادوام تر است. هانت می گوید: «شما چیزی می خواهید که بتواند 25000 مالش یا بیشتر را تحمل کند.




:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: